Monday 16 April 2012

Hai.  sebenarnye sekrang ni aku tak tau nak buat apa. Nak tido tak mengantok lagi. Online Facebook, twitter? Huh. Setiap hari kot aku pandang bnde tu. Yelah org menganggurkan. Mcm ni la. Kenapa aku tak nak cari kerja? Bukan sebab aku tak minat nak bekerja atau malas nak bekerja, dan bukan juge 'ANAK MANJA' ye . Harap Maklum. Cuma aku ni pelik la org nye. Sejujurnya lah aku nak cakap. Aku ni seorang yg sangat merendah diri. Aku rasa mcm banyak kekurangan kat diri aku, ni. Aku nak cuba benda yang baru , tapi aku perlukan sokongan. Kenapa aku mcm tu eh? Ini dikira sebagaipenyakit ke ? Aku langsung takde keyakinan diri. Ramai org ingat aku boleh buat apa je. Awak silapla.  Orang boleh nmpak luar saja, hati siapa yang tahu kan.

Kadang-kadang aku rasa cemburu bila aku tengok org boleh berjaya hingga ke menara gading . Kalau orang lain boleh , kenapa tak AKU! Aku selalu pegang kata-kata tu, tpi USAHA tu TIDAK ADA. Kenpaaaaaaa. kenapaaaaaaaaaa. Rasa mcm nak jumpa kaunselor pulak. Nak nangis la cmni. Dari dulu lagi kot, aku mcm ni.  Benda mcm ni,memang aku sorang je yang boleh bantu diri aku sendiri. perBezaan aku dgn org2 yg berjaya kat luar sana  tu adalah usaha. sekarang ni baru aku sedar masuk U ni, bukan bnda yang main-main. Aku bodoh la selama ni. Insya-Allah kalau sem depan aku ada lagi, aku takkan sia2kan peluang ni lagi. Aku akan buktikan yang aku pon boleh mcm mereka yang berjaya.

No comments:

Post a Comment